Skip to content

Szkolenie Scrum Master

Wspólnie z firmą Altkom Akademia przeprowadziłem szkolenie Scrum Master dla firmy Accenture.
Celem szkolenia było wprowadzenie uczestników w metodykę Scrum, przygotować kursantów do Egzaminu PSM1 (scrum.org).

Zaczęliśmy od pracy zespołowej. Zabawa polegała na wybudowaniu budowli z dostępnych materiałów. Materiałem były gazety 🙂 Celem było zbudowanie jak największej wieży która ma być stabilna i się nie wywróci.

Szkolenie Scrum Master - poznanie scrum, praca w zespole
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, praca w zespole
Szkolenie Scrum Master - poznanie scrum, praca w zespole
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, praca w zespole
Szkolenie Scrum Master - poznanie scrum, praca w zespole
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, praca w zespole

Całe ćwiczenie miało na celu pokazanie uczestnikom pracy zespołowej, poznania swoich możliwości, sprawdzenia ról jakie pojawiły się w trakcie ćwiczenia.

Jednym z elementów szkolenia było definiowanie Product Backlog który jest artefaktem scrum.
Po wstępie teoretycznym zgodnym z przewodnikiem, przeszliśmy do realizacji ćwiczenia.

Szkolenie Scrum Master - poznanie scrum, przygotowanie Product Backlog z historyjek
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, przygotowanie Product Backlog z historyjek
Szkolenie Scrum Master - poznanie scrum, przygotowanie Product Backlog z historyjek
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, przygotowanie Product Backlog z historyjek

Powstały dwa backlogi opisujące system wspierający pracę zespołu scrumowego.
Celem ćwiczenia było praktyczne przećwiczenie przygotowywania elementów product backlogu. W tym przypadku uczestnicy tworzyli historyjki zgodne z szablonem podanym przez Micka Cohna (User stories (historyjki) wg. Mike Cohn).

Wersja Angielska:

As a <type of user>, I want <some goal> so that <some reason>.

Wersja Polska:

Jako <kto> chcę <cel> dlatego gdyż <powód>

Na koniec części szkoleniowej, była symulacja (gra) w trakcie której dwa zespoły realizowały wspólny Product Backlog (wizja Product Ownera). Zadaniem zespołów było zdefiniowanie Sprint Backlogów, Definition of Dane, Definition of Ready w oparciu i jeden Product Backlog.
Uczestnicy mieli za zadanie wykorzystać cały proces Scrum i zdobytą wiedzę na szkoleniu. Trener w tej grze był Product Ownerem.

Szkolenie Scrum Master, symulacja budowanie miasteczka
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO
Szkolenie Scrum Master
Szkolenie Scrum Master – poznanie scrum, symulacja LEGO

Na koniec szkolenia część uczestników podeszła do egzaminu PSM1. Wszyscy zdali 🙂

Published inBlogScrumScrum MasterSzkolenia